Pos kasa program

POSM z angielskiego point of sales materials – można przetłumaczyć jako środki reklamowe, jakie uznają za zadanie wspieranie sprzedaży w artykule sprzedaży. Natomiast współcześnie POS – point of sale stanowi to pomysł przeznaczony dla wszystkiego sklepu, który współpracuj z każdym stanowiskiem kasowym. Dzięki niemu kasjer może wprowadzić rabaty czy ceny objęte specjalną reklamą w handlu.

 

Materiały reklamowe, a jakie? W magazyn materiałów POS lub POSM wchodzi: lightbox czyli podświetlona reklama będąca wzmianki o produkcie; stojak na ulotki zgodnie z reklamami rzecz jasna; wobbler czyli ruchoma zawieszka umieszczona na półce sklepowej znana w logo jakości a nowe informacje; stand to trybunka, jaka stała opatrzona brandem marki służy dla hostess w sensie reklamy wyniku w momencie sprzedaży; topper czyli plansza zamieszczona nad standem również opatrzona brandem; potykacz to nasza nazwa narzędzia reklamowego, czyli stojak z określonym hasłem marketingowym zamieszczony np. na chodniku obok dojścia do sklepu, banku , punktu gastronomicznego; kaseton – wielki nośnik zawierający m.in. nazwę, powieszony na domu, w którym zawiera się placówka, a w galeriach handlowych nad witryną lokalu. Istotną rolą jest toż aby kaseton był odpowiednio duży, a treść idealnie dobrana do reszty, aby była przede wszystkim ważna – im kilka wiedz na kasetonie tym doskonale. Innymi nowszymi materiałami są m.in. monitory zlokalizowane np. przy kasach fikanych, które wyświetlają ofertę przyciągającą do obrotu. Wyspa lub tzw. końcówka w porządnych sklepach opatrzona licznymi komunikatami, jakie stanowią zachęcić konsumenta. Warto tu nadmienić, że wyspa czy końcówka to drink z tematów merchandisingu. Podsumowując materiały POSM możemy wydać na dwie grupy: miękkie i trwałe. Te idealne toż dużo dobre materiały np. ulotki, długopisy, banery, balony z nadrukiem, naklejki, wobblery etc. a twarde to kasetony, infokioski, monitory, standy. Organizacja, która jednoczy producentów materiałów POS to POPAI. Warto dodać, iż stanowi to instytucja non-profit i stała otwarta w 1936 r. a zatem jest najstarszą organizacją branżową marketingu. W jej skład wchodzi około 1700 członków w 45 krajach. W polskim świecie oddział stowarzyszenia zaistniał w 2008 r.