Home Informatyka Pozycjonowanie a wizerunek firmy

Pozycjonowanie a wizerunek firmy

12 sierpnia 2015

Kliknij tu

Wyobraźmy sobie, że chcemy aby nasza strona Internetowa znajdowała się na pierwszej stronie w wyszukiwarce internetowej – Google. Weźmy dla przykładu wypromowanie strony dla frazy „pozycjonowanie stron kraków„.  Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu dana strona stopniowo przesuwa się na czoło wyników. Pomimo sporej konkurencyjności skuteczne pozycjonowanie może znacząco wpłynąć na pozycję strony w wynikach, zwiększyć jej oglądalność i nadać jej większy potencjał marketingowy, który można przełożyć na lepsze wyniki w sprzedaży.

Pozycjonowanie a wizerunek
Wysokie pozycje w wyszukiwarkach sprawiają, że strona internetowa firmy postrzegana jest jako bardziej wartościowa, lepsza merytorycznie od wszystkich tych stron, które znajdują się nieco dalej w wygenerowanych przez wyszukiwarkę wynikach. Wizerunek ten może zostać zachwiany z chwilą, w której internauta odwiedzi pozycjonowaną stronę i nie znajdzie tam oczekiwanego contentu (treści, których oczekuje tam znaleźć). Przed przystąpieniem do pozycjonowania warto więc zadbać przede wszystkim o wartość merytoryczną witryny i przystosowanie jej do potrzeb, oczekiwań oraz upodobań internautów. Dzięki temu strona nie tylko zyska potencjał sprzedażowy i / lub marketingowy, ale może też znacząco w naturalny sposób poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zwiększy się jej popularność, a to czynnik, który również znacząco wpływa.

Przy okazji podejmowanych działań pozycjonerskich należy też zadbać o ich jakość, bo wszelkie publikacje w sieci (niezbędne dla rozpropagowania linków prowadzących do pozycjonowanej strony), o ile również pojawią się w wynikach wyszukiwań, mogą mieć wpływ na oceny internautów. Z tego też względu samo pozycjonowanie zyskuje dodatkowe znamiona działań typowo wizerunkowych, których w związku z ogromną konkurencją nie można bagatelizować.

Leave a Comment