Home Nauka Systemy IT w biznesie

Systemy IT w biznesie

10 marca 2016

Dowiedz się

Systemy IT we współczesnym świecie zdobywają coraz większą popularność. Dzięki nim możliwa jest optymalizacja wydajności przedsiębiorstwa i lepsza realizacja celów sprzedażowych.
Systemy IT gromadzą i przetwarzają dane za pomocą technik komputerowych.


Każdy system IT jest złożony z poniższych składowych:
1. Warstwa sprzętowa – komputery gromadzące, przesyłające i analizujące dane.
2. Oprogramowanie – specjalnie przygotowane systemy obsługujące dany aspekt funkcjonowania firmy.
3. Personel do obsługi – konieczny do utrzymania bieżącego działania systemu i wprowadzający nowe funkcjonalności.
4. Warstwa danych – bazy danych bieżących operacji i procesów, umożliwiające działanie algorytmów w oprogramowaniu.

Obecnie wyróżniamy kilka klas systemów IT, są to:
– systemy wspomagające zarządzanie procesami
– systemy umożliwiające zarządzanie zasobami
– centra obsługi klienta
– centra obsługi biznesowej klientów korporacyjnych
– systemy planowania dystrybucji zasobów
– systemy zarządzania łańcuchem dostaw.

Systemy różnią się stopniem złożoności. Mogą to być proste rozwiązania dla małych firm z niebyt rozwiniętymi procedurami.
Rozwiązania dla klientów korporacyjnych potrafią być bardzo skomplikowane i wymagające specjalistycznego wdrożenia w przedsiębiorstwie. Możliwe też są częściowe adaptacje do lokalnych warunków danej firmy.
Systemy są dostarczane w różnych konfiguracjach, pozwalające na elastyczny wybór oferty przez firmy.
Niektóre z nich udostępniają własną infrastrukturę na których działa cały system. Pozwala to na uniknięcie problemów z instalacją i integracją systemu.

Obecny trend w systemach dąży to wysokiej elastyczności oferowanych produktów. Dzięki temu klient końcowy płaci tylko za specyficzne funkcjonalności dostępne z pośród szerokiej gamy możliwości. Każdy moduł może być niezależnie dodany i odejmowany od głównej części systemu.
Badania rynkowe pokazują, że wdrożenia systemów IT powodują znaczny wzrost efektywności firm.
Główne usprawnienia notuję się w obsłudze księgowej, zarządzaniem magazynami, obiegiem dokumentów, archiwizacją wyników oraz satysfakcją z wyższego poziomu obsługi klienta.

Systemy IT dają nieograniczone możliwości gromadzenia i przetwarzania danych, znacznie przewyższające zwykłe procesy biznesowe. Rozwój technologii informatyczny wraz z niższymi kosztami obsługi i sprzętu wydaję się być jasną przyszłością dla systemów IT.

Leave a Comment